NL

Alumni stories, DEEL NEGEN: Eerste Belgische horlogemerk op Kickstarter

Alumni Business Design & Innovation

alumni stories MIE.jpg

De Antwerpenaars Nicolas Faes en Jeroen Depuydt richtten dit jaar het designmerk Jakhals op, en verkopen designhorloges gemaakt van pure materialen. Dat doen ze via het onlineplatform Kickstarter. Kickstarter stelt makers in staat om fans en potentiële klanten te vinden via wereldwijde pre-ordercampagnes. Met hun producten willen Faes en Depuydt klanten doen stilstaan bij het hier en nu, daarom ook de tagline 'Caught up in this moment'.

Werkervaring

Voor ze Jakhals oprichtten, hebben Depuydt en Faes elk ongeveer drie jaar gewerkt. Jeroen als User Experience Designer bij ontwerpbureau Namahn en Nicolas als Marketing & Product Specialist bij speelgoedmerk Chillafish. Ze vullen elkaar aan met professionele ervaringen in design, marketing en human-centred design.

Depuydt en Faes hebben dezelfde academische achtergrond en leerden elkaar kennen tijdens hun opleiding Productontwikkeling, waarna ze een jaar later aan Antwerp Management School een Master Innovation & Entrepreneurship afrondden.

Na een volledige opleiding Productontwikkeling te hebben genoten, wilden de heren ook wat meer kunnen uitzoomen op het productontwikkelingsproces en inzoomen op de economische en marketing-technische kennis van het ontwerpproces. Toen kwam de Master in Innovation & Entrepreneurship (MIE) in beeld.

Hier leerden ze een businessplan schrijven, samenwerken met mensen met veel verschillende achtergronden en een idee pitchen. Ook werd er op een informele manier kennis uitgewisseld  wanneer ze een praatje sloegen bij een kopje koffie aan de koffiemachine.  

Dankzij hun de master MIE hebben Faes en Depuydt een netwerk dat ze kunnen aanspreken. Daarboven kwam ook het opstellen van financiële plannen, marketingplannen en businessplannen volgens hen erg goed van pas. Door nu al een horloge te bestellen, steun je Nicolas en Jeroen met hun campagne.

Lees deel 8 van Alumni Stories!

Related posts