Leiderschap vanuit neurowetenschappen: een echte eyeopener

Inge Van Goubergen is accountdirector bij Randstad. Haar klanten komen uit heel diverse sectoren en zijn op zoek naar al even diverse oplossingen. Eén ding hebben ze gemeen: hun organisaties zijn complex. Dankzij de masterclass Business Strategy en Leadership zit Inge helemaal in het strategisch denken en kan ze haar klanten optimaal in hun zoektocht ondersteunen. En zit ze ook helemaal in zichzelf als leider, een combinatie die bijzonder verrijkend werkt.

Randstad werkt al langer met Antwerp Management School samen, onder meer voor de organisatie van summerschools. Inge Van Goubergen werd uitgenodigd voor de officiële opening van het NeuroTrainingLabTM en was er absoluut getriggerd door de plannen van Steven Poelmans voor de masterclass Business Strategy & Leadership: een combinatie van strategisch denken en werken rond leiderschap vanuit neurowetenschappen.

AMS_Business_strategy_certificaat_uitreiking-Inge-22.blog

Inge: “Ik was ervan overtuigd dat zo’n lab zaken helder kan maken die je eigenlijk wel weet maar niet echt benoemt of niet kan benoemen. En dat moet toch een ongelofelijke meerwaarde hebben. Ik kreeg van Randstad de kans om aan de masterclass deel te nemen, en inderdaad, het heeft mij enorm verrijkt. Het is niet dat we binnen Randstad nog nooit leiderschapstrajecten hebben gedaan, maar deze masterclass springt er echt uit. Je krijgt met het NeuroTrainingLabTM een aantal handvatten aangereikt vanuit een totaal andere invalshoek. Dankzij de feedback en de coaching kan je die ook meteen gaan omzetten in de praktijk.

"Ik heb daar veel meer zelfvertrouwen uitgehaald dan uit eender welk ander traject dat ik al heb gevolgd."

“De masterclass kwam voor mij ook precies op het goede moment. We werden bij Randstad voor het eerst doorgedreven betrokken in de opmaak van het nieuwe strategisch plan. Nu haal ik wel heel veel energie en ervaring uit alle bedrijven met wie ik al heb samengewerkt. Maar een strategie echt uitdenken en op papier zetten, was voor mij toch een stukje onbekend terrein. Wat top is in de module Business Strategy, is dat je aan de ene kant een theoretisch kader meekrijgt, maar aan de andere kant meteen ook een praktische aftoetsing aan de realiteit.”

"Dan merk je pas dat je met een goede, korte voorbereiding heel gerichte vragen kan gaan stellen en op een minimum van tijd een pak relevante informatie meekrijgt."

“Heel leuk bijvoorbeeld was dat Geert Scheipers ons op een bepaald moment letterlijk de stad instuurde. We moesten een onderneming bezoeken en daar een strategieoefening voor maken. Zo’n oefening in the field was heel verfrissend en vooral: het was een echte eyeopener. Dan merk je pas dat je met een goede, korte voorbereiding heel gerichte vragen kan gaan stellen en op een minimum van tijd een pak relevante informatie meekrijgt. Dat zijn ervaringen die ik nu nog gebruik bij mijn klanten: het maakt dat je makkelijker het gesprek kan aangaan over hun strategie en over hoe wij hen daarin als partner kunnen ondersteunen.”

“Het tempo zat er niet alleen bij de professoren in, maar ook bij de groep. Die was heel divers, maar dat maakt het net goed: je leert dan ook echt van elkaar en niet alleen van de proffen. En het klikte meteen, het vertrouwen was er vanaf dag één. Het klikt trouwens nog altijd, want we hebben nog altijd contact met elkaar. Ook dat is uniek; bij andere opleidingen verwatert het contact nogal snel, maar hier blijft dat groepsgevoel leven. Als organisator heb je dat natuurlijk niet 100% in de hand, maar ik ben ervan overtuigd dat de aanpak van AMS daar toch veel in doet.”

"Het klikte meteen, het vertrouwen was er vanaf dag één. Het klikt trouwens nog altijd, want we hebben nog altijd contact met elkaar."

“Ik kan de masterclass alleen maar aanraden. De combinatie van strategie en leiderschap trekt de zaken open. Bij het luik leiderschap krijg je dan ook nog eens een uniek trio van theorie, het NeuroTrainingLabTM en persoonlijke coaching. Het is dus niet alleen de inhoud, maar ook de aanpak die top is. De proffen weten theorie en praktijk op een ongelooflijke manier te koppelen, en je leert in de groep ook veel van elkaar. Ik merk dat mijn denken dankzij de masterclass verbreed is en dat ik zekerder in mijn schoenen sta. Een aanrader dus, heel zeker.”

Benieuwd wat deze masterclass voor jou kan betekenen?

Download de brochure 'Business Strategy & Leadership'