career fair.jpgOp woensdag 26 oktober organiseerde de Antwerp Management School een Career Fair waarbij studenten en bedrijven – waaronder Microsoft, AB Inbev, Delhaize en Deloitte – kennis konden maken met elkaar.

Bij Antwerp Management School krijg je als student hulp bij het uittekenen van je toekomstige carrière. Het streefdoel is immers dat iedere student binnen de drie maanden na afstuderen een job vindt. We begeleiden studenten op verschillende manieren bij het nadenken over hun toekomst en organiseert interactieve workshops, seminaries en netwerkactiviteiten, en er wordt een persoonlijk ontwikkelingsplan samengesteld met individuele gesprekken.

Daarbovenop word je als student dagelijks op de hoogte gesteld van nieuwe vacatures via de Career Management Service, en voorzien we verschillende mogelijkheden om in contact te komen met alumni. Ook de Career Fair kadert in deze visie van Antwerp Management School.

 

Microsoft

Microsoft.jpg

Alumnus Yannick Gielis werkt bij Microsoft, een van de bedrijven die aanwezig was op de Career Fair: “Microsoft wil buitengewone AMS-talenten spotten, meer visibiliteit krijgen op de campus en uiteindelijk de top graduates aanwerven binnen de organisatie.” De medewerkers van Microsoft openden bij heel wat studenten de ogen en wisten studenten er van te overtuigen dat Microsoft niet alleen IT-profielen zoekt, maar een brede waaier van opportuniteiten aanbiedt.

 

AB InBev

AB inbev.jpg

Alumna Lore Jorissen is werkzaam bij AB InBev en was aanwezig op de Career Fair omdat AMS de ideale plek is om ruimdenkende en ondernemende studenten met een internationale achtergrond te ontdekken, het type student waar AB InBev naar op zoek gaat.

Jorissen: “AMS is niet enkel een school met internationale uitstraling, maar draagt ook waarden als sociale verantwoordelijkheid en ondernemerschap hoog in het vaandel. Verder is de Career Fair ook de uitgelezen kans om langs onze kant de unieke cultuur van AB InBev over te brengen naar de studenten.”

AB InBev beschouwt de Career Fair als een groot succes omdat veel studenten interesse toonden, maar ook omdat het bedrijf zeer kwalitatieve gesprekken heeft gevoerd met hen, waaruit hun potentieel duidelijk naar voren kwam. Volgens Jorissen zal de belangrijkste maatstaf voor het succes van dit event het aantal AMS- inschrijvingen voor onze graduate programma's zijn én het aantal toekomstige collega's dat hieruit voort zal vloeien.

Verkrijg jouw ticket voor een succesvolle carrière!

We zijn benieuwd wat jij vindt. Laat een reactie achter!