"Water is the next big thing"

Sustainable Transformation

Omslag_Facebook.png

De DrugLijn en Stichting tegen Kanker slaan de handen in elkaar met ‘Tournée Minérale’ en roepen ze iedereen op om mee te doen. Om zelf de daad bij het woord te voegen zal gedurende februari  er geen alcohol geschonken worden tijdens de AMS-activiteiten. Bovendien moedigen we ook jou aan om mee de uitdaging aan te gaan. Voor elke AMS-medewerker, - student of -alumnus die zich registreert via de AMS-team account, steunt AMS 10 euro aan kankeronderzoek. #TourneeMinerale

Wie deze maand niet alleen minder alcohol, maar ook méér water drinkt, doet zijn lichaam dubbel plezier.

• Slaap beter
  • Heb meer energie
  • Laat je huid stralen
  • Verlies gewicht
  • Spaar geld uit
  • Geen kater, meer tijd
  • Steun kankeronderzoek!

Watersommelier

Water6.jpg
Onze alumnus en gecertificeerd watersommelier Nils Segers is bij uitstek onze ambassadeur deze maand om de voordelen van water te laten ervaren. Door zelf veel te drinken ontdekte Nils de voordelen van water. “Ik zie water als een beleving en vanuit mijn missie wil ik mensen inspireren om helemaal zichzelf te kunnen zijn en van het leven te genieten. Tot mijn 18de dronk ik veel frisdrank en mijn tandarts vond ook dat ik daarmee moest stoppen.

Als student dronk ik al veel water, maar ook nog alcohol. Vanaf dat ik begon te werken, kreeg ik daar minder zin in en had ik meer de behoefte om helemaal mezelf te zijn.” Dat het goed uitpakte voor hem, moge duidelijk zijn. “Ik kreeg er heel veel energie van. Ik ben heel intensief gaan sporten. Ik doe nu triatlons en train 15 uur per week. Die passie was ik verloren door snoep en alcohol. Dan heb je er minder zin in. Nu ben ik terug kind.”

Het is aanstekelijk hoe gepassioneerd en oprecht Nils zijn verhaal doet. “Ik wil mensen laten ervaren hoeveel verschil er in water zit en trachten ze terug water te laten drinken. Ik wil mensen bewust maken en als ik ze dan daadwerkelijk een pallet aan opties kan geven, wordt het interessanter. Ik wil aan de ene kant mensen veel tips geven en aan de andere kant wil ik dat ze het tegelijkertijd kunnen proeven.” Zijn omgeving vertelde Nils dat hij iets met zijn passie voor water moest gaan doen. “Toen in Duitsland de eerste internationale Engelstalige opleiding tot watersommelier ontstond, ben ik die gaan volgen. Puur uit interesse eigenlijk. Terug thuis ben ik die kennis weer met mijn omgeving gaan delen, maar ineens merkte ik dat heel veel mensen hele concrete vragen hadden. Water is ook gewoonweg heel natuurlijk voor mensen. Bij je geboorte bestaat je lichaam voor 80 procent uit water.”

Water en water

Water3.jpgOp zijn blog schrijft hij: “Omdat water kleur- en geurloos is, denken mensen vaak dat er geen verschil is in water. Het tegendeel is nochtans waar.” Hoe zit dat dan precies? “Er zijn 3 mineralen die je kan proeven: natrium, (zout), calcium(droogheid), magnesium(bitter). Een vierde smaak is water dat heel laag is in mineralen, zoals Spa. Dan is dat verschil met je mond ook groter. Er is ook een groot verschil tussen industrieel koolzuur en natuurlijk koolzuur.

Nu kunnen die 5 mogelijkheden al op verschillende manieren gecombineerd worden. Heel laag gemineraliseerd water is vochtafdrijvend en detoxerend. Water met veel calcium en magnesium is goed voor de bloeddoorstroming, voorkomt spierkramp en is dus goed voor sporters. Het is ook goed om in de zomer te drinken, dan is je vochtbalans sneller in orde. Om de dorst te lessen kun je goed een lichtbruisend water drinken en iemand die lactose-intolerant is heeft veel baat bij calciumwater.”

Water is dus goed, maar natuurlijk mineraalwater is niet te vergelijken met kraanwater. “We mogen al heel blij zijn dat we kraanwater hebben. Het gefilterde oppervlaktewater is bij ons perfect drinkbaar, maar de voordelen van natuurlijk mineraalwater zijn groter. In kraanwater zitten toch nog reststoffen en de samenstelling is ook steeds iets anders. Je weet dus niet goed wat je drinkt. Kraanwater is als dorstlesser heel eenzijdig en dan mis je echt iets. Als je afwisselt tussen verschillende soorten water blijft het interessant en begin je de smaakverschillen op te merken. Tegenwoordig is er in de supermarkt al een veel groter aanbod. ”Ik zou nog graag zien dat er nog mineraalwater uit andere landen te verkrijgen zou zijn.”

Nils wil het credo ‘Een gezonde geest in een gezond lichaam bekrachtigen’. “Ik wil gewoon te allen tijde super fris zijn. Met een gebalanceerd lichaam voel je ook eerder wanneer je je niet goed voelt en kun je je zaken de aandacht geven die het verdient. Ik geloof dat de populariteit van mineraalwater nog enorm gaat toenemen. Ik hoop dat ik een verschil kan maken. Ik wil bijdragen aan meer positivisme, dat mensen er nog meer voor elkaar gaan zijn. Dat wil ik doen door het bewustzijn te vergroten over wat water kan doen, via alle mogelijke kanalen en momenten. Ik hoop dat ik naar het eind van 2017 fulltime hiermee bezig kan zijn.  Water gaat gigantisch hip worden, net zoals paar jaar geleden koffie heropleefde. Water is the next big thing.”

Lees meer over Nils' ontwikkeling en onderneming in zijn 'Alumni Story'!