Blog

Recente berichten :

Waarom familiebedrijven samenwerking met startups moeten overwegen

Expertise
door Vincent Molly op 14 aug 2018 in: , Business Design & Innovation

Startups zijn overal. Deze tijden van snelle veranderingen, nieuwe technologieën en ontwrichting bieden heel wat kansen voor bloeiend ondernemerschap. Het bewijs daarvoor zien we in de vele...

Lees meer

Food for thought: 5 internationale visies op leiderschap

Expertise Interview
door Antwerp Management School op 9 mei 2018 in: Leadership

Twaalf zorgprofessionals afkomstig van over de hele wereld namen deel aan het programma Strategic Management of Health Systems (MAN) aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen. Als...

Lees meer

Wat hebben het Huis van het Kind, containers en een zwerver gemeen?

Expertise Report
door Anne Lemaire en Karen Wouters op 3 mei 2018 in: Leadership

We zitten in een opvallende ruimte voor dit leiderschapslab. Te midden van een bibliotheek, omgeven door kinderboeken en kinderbanken. Op de witte muur staat het thema van het lab geprojecteerd:...

Lees meer

Waarom auditors geen privédetectives zijn

Expertise
door Lode Barrezeele op 27 apr 2018 in: Audit

Al jarenlang wordt er gesproken over een aanpassing van de privédetectivewet. Nu lijkt het erop dat de nieuwe regelgeving voor privaat onderzoek er toch nog aankomt binnen deze legislatuur. Dit...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 3: waardecaptatie

Expertise Section
door Andries Reymer op 25 apr 2018 in: , Business Design & Innovation

Waarde volgens Dropbox en Nespresso

In deze blogreeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value Based Pricing-methode wordt gezien als dé manier om vanuit eigen...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 2: waardecreatie

Expertise Section
door Andries Reymer op 23 apr 2018 in: , Business Design & Innovation

Een klant met keuzes segmenteert zichzelf

Een traditioneel verkoopproces bestaat uit verschillende fasen, gaande van prospectie tot het afsluiten van de verkoop. Het is een verhaal van targetten,...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 1: waardedetectie

Expertise Section
door Andries Reymer op 23 apr 2018 in: , Business Design & Innovation

De evolutie van ‘klant is koning’ naar ‘klant is partner’

Vroeger was het verkoopverhaal eenvoudig: het bedrijf ontwikkelt, de klant koopt. Vandaag liggen de kaarten anders. Consumenten zijn...

Lees meer