Blog

Recente berichten :

Leid je op basis van opinies of gegevens?

Report Expertise
door Karen Wouters en Anne Lemaire op 19 okt 2018 in: , Leadership

In de nieuwe gebouwen van Antwerp Management School kwamen zeven experts in leiderschapsontwikkeling samen om de wereld van ‘HR-analytics’ te verkennen, met een open geest en een dosis gezond...

Lees meer

Waarom familiebedrijven samenwerking met startups moeten overwegen

Expertise

Startups zijn overal. Deze tijden van snelle veranderingen, nieuwe technologieën en ontwrichting bieden heel wat kansen voor bloeiend ondernemerschap. Het bewijs daarvoor zien we in de vele...

Lees meer

Food for thought: 5 internationale visies op leiderschap

Interview Expertise
door Antwerp Management School op 9 mei 2018 in: Leadership

Twaalf zorgprofessionals afkomstig van over de hele wereld namen deel aan het programma Strategic Management of Health Systems (MAN) aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen. Als...

Lees meer

Wat hebben het Huis van het Kind, containers en een zwerver gemeen?

Report Expertise
door Anne Lemaire en Karen Wouters op 3 mei 2018 in: Leadership

We zitten in een opvallende ruimte voor dit leiderschapslab. Te midden van een bibliotheek, omgeven door kinderboeken en kinderbanken. Op de witte muur staat het thema van het lab geprojecteerd:...

Lees meer

Waarom auditors geen privédetectives zijn

Expertise
door Lode Barrezeele op 27 apr 2018 in: Audit

Al jarenlang wordt er gesproken over een aanpassing van de privédetectivewet. Nu lijkt het erop dat de nieuwe regelgeving voor privaat onderzoek er toch nog aankomt binnen deze legislatuur. Dit...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 3: waardecaptatie

Section Expertise

Waarde volgens Dropbox en Nespresso

In deze blogreeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value Based Pricing-methode wordt gezien als dé manier om vanuit eigen...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 2: waardecreatie

Section Expertise

Een klant met keuzes segmenteert zichzelf

Een traditioneel verkoopproces bestaat uit verschillende fasen, gaande van prospectie tot het afsluiten van de verkoop. Het is een verhaal van targetten,...

Lees meer