Waarom een jaar op AMS de brug is van je juridische bubbel naar de zakenwereld

Students & Alumni

Rutger Blog-2

Rutger studeerde Master in de Rechten. Hij bekeek alle opties na afstuderen, maakte kennis met Antwerp Management School en schreef zich in voor de Master in Global Management. Volgens hem weten te weinig studenten met een diploma rechten dat een aanvullende managementopleiding ook voor hen een absolute meerwaarde kan zijn voor hun toekomstige carrière. Met deze blog wil hij studenten rechten overtuigen een jaar aan een management school te studeren. Hij geeft zes redenen waarom hij voor AMS gekozen heeft en hoe AMS je blik kan verruimen.

Wil jij als master-student in de rechten jouw toekomstmogelijkheden uitbreiden? Zie je een ontzettend leerrijk jaar in een internationale omgeving wel zitten? Of weet je helemaal nog niet goed wat je wil doen na het afstuderen? In beide gevallen is een manama-opleiding aan de Antwerp Management School (AMS) misschien wel iets voor jou! Lees hieronder waarom een jaar businessschool volgens mij dé brug kan zijn van je juridische bubbel naar de zakenwereld.

FTM_studenten_Antwerpen_lowres

Reden #1: Toekomstmogelijkheden

Ik heb voor AMS gekozen omdat een Master in de Rechten in combinatie met een managementopleiding niet alleen juridische beroepen mogelijk maakt, maar plots ook toegang verschaft tot alle jobs die de zakenwereld te bieden heeft: traineeships, banking, consulting, audit, … Dit wordt aangetoond door de jobs die alumni van AMS met een achtergrond in rechten uitvoeren. Een overzicht van deze jobs kan opgevraagd worden bij AMS. Zeker doen, ik heb het zelf ook gedaan en ik vond dit zeer interessante info.

Verder zorgt een bijkomende manama in management ervoor dat je multidisciplinair wordt opgeleid, voor elk bedrijf betekent dit een grote plus. Moest je dus ooit van job willen veranderen, dan heb je meteen de ideale achtergrond.

En voor wie wel juridische ambities heeft, de meeste grote advocatenkantoren waarderen een bijkomend jaar aan een businessschool.

AMS_onboarding_days_lowres

Reden #2: Antwerp Management School

Antwerp Management School is voor mij een unieke businessschool om tal van redenen. Ten eerste omdat ze de focus legt op persoonlijke ontwikkeling en bijleren i.p.v. (alleen) op competitiviteit tussen studenten. Ik merk dit duidelijk aan de aangename sfeer en het groepsgevoel tussen de studenten.  Verder is de school gehuisvest in een prachtig gebouw dat op alle vlakken aangepast is aan haar bezoekers. Daarnaast voorziet AMS studenten gedurende het volledige academische jaar de mogelijkheid om deel te nemen aan tal van evenementen die worden georganiseerd door grote bedrijven. Tot slot heb ik het inschrijvingsgeld van AMS vergeleken met andere business schools in Europa, en kan ik besluiten dat AMS haar verschillende programma’s aan zeer competitieve prijzen aanbiedt.

Reden #3: Internationale ervaring

Wie ooit in het buitenland heeft gestudeerd met een Erasmusbeurs, weet in welke mate internationale ervaringen je positief kunnen beïnvloeden. Op AMS komen studenten uit tal van landen samen, waardoor de school heel erg internationaal aanvoelt en er een culturele smeltkroes ontstaat. Zelf heb ik steeds gezegd dat als de kans zich zou aanbieden, ik opnieuw op Erasmus zou gaan. Op AMS heb ik die kans gekregen.

Reden #4: Persoonlijke ontwikkeling: Global Leadership Skills

De slogan van AMS luidt “Opening minds to impact the world”. Naar mijn mening maakt de school dit absoluut waar door buitengewoon veel tijd te investeren in de ontwikkeling van haar studenten. Vanaf dag 1 worden speciale sessies, lezingen en uitstappen georganiseerd, waarbij de nadruk wordt gelegd op feedback, leiderschap en duurzaamheid.

AMS_Onboarding_days_Grote_Selectie-16_lowres

Reden #5: Programma op jouw maat

AMS biedt momenteel 8 voltijdse programma’s aan voor net-afgestudeerden. Hoewel de programma’s zelf en het aanbod steeds evolueren, is er dus steeds keuze genoeg om exact dat specifieke programma uit te kiezen dat het beste bij jou en jouw toekomstplannen past. Zelf heb ik getwijfeld tussen de Master in het Management en de Master in Global Management omdat beide programma’s een excellente algemene basis voor de zakenwereld voorzien.

Reden #6: Plezier

Last but not least: een jaar aan AMS is simpelweg ontzettend leuk. De uitgelaten sfeer, de interessante vakken, het groepsgevoel en het in de watten gelegd worden als student: elke dag zijn er nieuwe verrassingen en elke dag voelt aan als een feest.

Benieuwd naar onze 8 masters?

Kom naar de infosessie op 4 december