AMS Dean's Club over levenslang leren

Leadership

Zit levenslang leren al ingebed in jouw organisatie en cultuur? De Dean's Club brengt tweemaal per jaar leiders uit de bedrijfswereld en het onderwijs samen om maatschappelijk relevante onderwerpen te bespreken. De vijfde Dean's Club stond in het teken van levenslang leren.

In een wereld van razendsnelle kennisontwikkeling, begrijpen zij dat ons pad naar kennis nooit werkelijk afgerond is. De dialoog onderstreepte het belang van levenslang leren in o.a. het stimuleren van innovatie, aanpassingsvermogen en flexibiliteit en duurzame groei van zowel organisaties als individuen. Decaan Steven De Haes beaamt dit belang.

Hoe kunnen bedrijven talent nog effectiever aantrekken en behouden? Bart Steukers, CEO van Agoria, benadrukte tijdens de Dean's Club het belang van gerichte investeringen in opleidingen.

Ongelukkig op het werk? Het vermijden van ongelukkig werk kan soms aanvoelen als een onmogelijke opgave, wat vaak resulteert in burn-outs. Het lijkt alsof verandering buiten bereik is. Tijdens de Dean's Club deelde Koen Van Raemdonck, Vice HR Director bij BASF, zijn pleidooi voor meer proactiviteit tijdens een gesprek over levenslang leren.

De werkvloer als grootste school van Vlaanderen? Marion Vrijens, kabinetschef van de Vlaamse minister van Economie & Werk, pleit voor een cultuur van levenslang leren, te beginnen in het onderwijs, waar niet alleen kennis maar ook een leercultuur wordt aangemoedigd.

Benieuwd naar de vorige Dean's Club?

Wie zit er niet mee aan de tafel? Diversiteit en inclusie staan of vallen met een veilige omgeving. Lees hier meer.