Alumni stories, DEEL EEN: EEN INTRODUCTIE

Students & Alumni Strategy & Innovation

160525_MIE_alumni_Axel_Van_der_Donk_header.jpg

Ik behaalde de master in innovatie en ondernemerschap (MIE) in 2015. Mijn zakenpartner, een andere afgestudeerde MIE, en ik zitten nu een jaar in het financieel benadeeld leven van een ondernemer, en we zouden het niet anders willen. Momenteel bereiken we het einde van een fase die je alleen maar kan omschrijven als de stilte voor de storm. Dit liet genoeg tijd voor me over om deeltijds aan de Antwerp Management School te werken om wat ervaring op te doen terwijl we ons project tot een bedrijf uitbouwden.

Hoe een Master in Innovation & Entrepreneurship je kan helpen

Tijdens mijn tijd werkzaam bij AMS kreeg ik de kans om een video als marketing campagne te creëren voor het programma waarvan ik slechts enkele maanden ervoor was afgestudeerd. De planningsfase van deze campagne deed me nadenken over de verschillende sterke punten dat het MIE programma te bieden heeft. In de lijst stonden o.a. het internationaal onderwijzend personeel, het sociaal project waaraan studenten kunnen deelnemen, de “design thinking” uitstap naar Milaan, de prachtige locatie van de school in het centrum van Antwerpen, … Maar de grootste troef van een programma zijn de alumni, en zelf een alumnus zijnde, voelde dit als een natuurlijk onderwerp om te grijpen.

Betrokken zijn in de opstartfase doet je lezen over het slagen en falen van de Zuckerbergen en Musks in de wereld, maar dit zorgt er vaak ook voor dat je de start-ups in je eigen directe omgeving over het hoofd ziet. Deze video campagne zou een mooie kans voor mij kunnen zou om ondernemers die hun avontuur begonnen aan de Antwerp Management School op te zoeken en te interviewen. Het MIE programma van de Antwerp Management School produceert al ondernemers sinds 2006. Dit geeft ons dus tal van alumni om te interviewen.

Ik ga dus op weg in Antwerpen samen met Peter Van Keer, een getalenteerde marketeer en filmmaker, die onlangs zijn eerste stappen heeft gezet in de startup scene in Antwerpen. Ons doel? MIE-alumni ontmoeten en ontdekken welke bedrijven ze hebben opgericht, wat hun MIE-ervaring zo aangenaam maakte, en hoe studeren aan Antwerp Management School hen gevormd heeft als ondernemers.

Zo werd de Alumni Stories serie geboren. In de volgende weken zullen we 7 video’s uitbrengen, steeds samen met een blogpost. Hieronder kan je alvast de eerste video bekijken: een interview met Philippe de Ridder, mede-oprichter van Board of Innovation, een Innovation consultancy met basis in Antwerpen.

Veel kijkplezier, wees geïnspireerd en vertel het gerust verder!

Master of innovation and entrepreneurship