5 boeken die je moet lezen over HR en loopbaanontwikkeling

Prof. dr. Ans De vos tipt 5 boeken die je moet lezen als je je wil verdiepen in human resources en loopbaanontwikkeling. Zelf publiceerde ze onlangs haar nieuwe boek Loopbanen in beweging: 10 wegwijzers voor een duurzaam loopbaanbeleid (2016), waarin de inzichten van het project “Loopbaanbrekend Onderzoek” gebundeld worden en vertaald naar tien wegwijzers waarmee je als bedrijfsleider, leidinggevende of HR-manager aan de slag kan om een duurzaam loopbaanbeleid uit te tekenen in jouw organisatie.

Ontdek hieronder de boeken die haar inspireren en die ze jou aanraadt te lezen als je je wilt verdiepen in HR en loopbaanbeleid.

werk aan werk.jpg

#5 LEROY, F. (2014). WERK AAN WERK. RECEPTEN VOOR LEUKERE LOOPBANEN.

"Niet enkel binnen de organisatiecontext, maar ook vanuit een ruimer beleidskader is een andere kijk op loopanen broodnodig. Fons Leroy biedt hiertoe een aantal inspirerende en blikverruimende denkpistes."

Everyone culture.jpg#4 KEGAN, R., LAHEY, L., FLEMING, A. (2016). AN EVERYONE CULTURE.

"Een inspirerend boek over “bewust ontwikkelingsgerichte organisaties”, dat het verhaal schetst van drie grote bedrijven die focussen op het potentieel van hun werknemers om te groeien."

why should.jpg

#3 GOFFEE, R. & JONES, G. (2015). WHY SHOULD ANYONE WORK HERE?

Na Why should anyone be led by you (2006) gaan de auteurs nu in op hoe je ook als organisatie stappen kan zetten naar authenticiteit en waarom dit zo belangrijk is.

Humans underrated.jpg#2 COLVIN, G. (2015).HUMANS ARE UNDERRATED. WHAT HIGH ACHIEVERS KNOW THAT BRILLIANT MACHINES NEVER WILL.

"In deze boeiende opvolger van Talent is Overrated (2008) toont Geoffrey Colvin ons dat ook bij toenemende digitalisering en automatisering de mens nooit vervangbaar zal blijken, en altijd het verschil zal blijven maken."

Duurzaam HRM.png#1 DE PRINS, P. (2015). 12 SLEUTELS VOOR DUURZAAM HRM.

"Een must read over duurzaam human resource management, de basis voor het algemene kader, geschreven door een van mijn collega’s aan Antwerp Management School, Peggy De Prins."

Prof. Ans De Vos is verbonden aan HR & Organisatieontwikkeling aan Antwerp Management School en zij publiceerde onlangs haar nieuwste werk 'Loopbanen in beweging'.

Lees hier meer over veranderende loopbanen!