EMBA thesis, van papier naar praktijk

Strategy & Innovation

Wij zijn een groep van 3 vrienden: Xavier, Kristof en mezelf, Philippe, en leerden elkaar kennen tijdens het eMBA programma. Nadat we onze thesis hebben gedaan over het opstarten van een kinderdranken merk, hebben we besloten om daar ook écht mee aan de slag te gaan. Met onze kleine monsters Felix, Basile, Maya en Semm zijn we gestart met het ontwikkelen van een lekker, leuk en gezond drankje genaamd WaWaah Water!

wahwaah

WaWaah? Yep, de naam is ontstaan omdat een vriend zijn broertje vroeger nooit “water” kon uitspreken en altijd zei “wawaah drinken”. Het is een verfrissend, hydraterend drankje in twee smaken: appel en aardbei. Het bevat extra vitaminen die kinderen van die leeftijd nodig hebben. Maar bovenal, geen suiker, geen calorieën en geen bewaarmiddelen!

De monsterkarakters maken het leuk voor de kindjes om te drinken en stimuleert hen om op avontuur te gaan.

Onze kinderen kozen dus de smaak, het logo en de karaktertjes gebaseerd op… wel wat zij het lekkerste & leukste vonden! En het was trouwens een hit op Felix zijn verjaardagsfeestje ;)

Waarom WaWaah Water kiezen? Onze 3 pijlers:

1. Het hele idee is om kinderen te stimuleren om meer op avontuur te gaan, meer buiten te spelen en genoeg te hydrateren.
  2. wahwaah verpakking 2Daarnaast hebben zullen wij per verkochte fles de WaWaah Foundation verder doen groeien. Hiermee willen we organisaties steunen die zich inzetten om het leven van zieke kinderen een beetje aangenamer en beter te maken. Om hen te helpen terug kind te kunnen zijn.
  3. De derde pijler van ons merk is dat we trachten om dit alles op zo een ecologisch mogelijke wijze te verpakken. Dat wil zeggen geen plastic flessen, geen mini formaat, ... 100% van het plastic dat gebruikt wordt is gelinkt aan plant-based hernieuwbare materialen, 82% FSC gecertificeerd karton en aluminium dat ASI certified is.

Momenteel hebben wij een crowdfunding actie lopen waarbij reeds aan 72% van het op te halen bedrag zitten. Maar we hebben jullie hulp nog verder nodig om de 100% te halen! Het zijn zo een spannende tijden maar tegelijk krijgen we hier super veel energie van. En een groot deel komt door jullie 🙏🙏!!!

We zijn bijna aan de 100% van ons doel dus blijven delen! SHARING IS CARING :-)

Wil je graag meer weten over onze eMBA? Klik dan op de banner hieronder:

Executive MBA Program