NL
blog-classroom

Section

Inzichten, opinies en cases van AMS

Sort by

Blogposts

Section

mei 14, 2018

By Antwerp Management School

“Doe wat je graag doet en doe het met passie”

Students & Alumni Strategy & Innovation

In onze blogserie Alumni Life Hacks vragen we aan een van onze alumni hoe het met hen gaat na hun tijd op AMS. Hoe hebben ze zich ontwikkeld, hoe speelt AMS nog een rol in hun leven, wat zijn hun toekomstdromen en welk advies hebben ze voor andere alumni? In deze editie spreken we met

Section

april 26, 2018

By Antwerp Management School

Spijker je financieel-economische kennis bij

Students & Alumni Strategy & Innovation

Het economische reilen en zeilen in de bedrijfswereld is een ingewikkeld gegeven, zeker voor mensen die niet thuis zijn in de financiële sector. Voor hen biedt Antwerp Management School de opleiding Bedrijfseconomie voor Niet-Economisten (BENE) aan. Op negen dagen tijd word je

Expertise Section

april 25, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 3: waardecaptatie

Strategy & Innovation

Waarde volgens Dropbox en Nespresso In deze blogreeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value Based Pricing-methode wordt gezien als dé manier om vanuit eigen kracht de concurrentie aan te gaan. Prijzen die gebaseerd zijn op de waarde en de ‘willingness

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 2: waardecreatie

Strategy & Innovation

Een klant met keuzes segmenteert zichzelf Een traditioneel verkoopproces bestaat uit verschillende fasen, gaande van prospectie tot het afsluiten van de verkoop. Het is een verhaal van targetten, beloven en overtuigen. Vandaag willen klanten niet meer dat je hen een product verkoopt. Ze

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 1: waardedetectie

Strategy & Innovation

De evolutie van ‘klant is koning’ naar ‘klant is partner’ Vroeger was het verkoopverhaal eenvoudig: het bedrijf ontwikkelt, de klant koopt. Vandaag liggen de kaarten anders. Consumenten zijn assertiever, bewuster van wat ze (niet) willen en stellen hoge eisen aan de oververzadigde markt.

Section

februari 6, 2018

By Antwerp Management School

“Blijven proberen en blijven leren”

Students & Alumni

In onze nieuwe blog serie, Alumni Life Hacks, vragen we aan een van onze alumni hoe het met hen gaat na hun tijd op AMS. Hoe hebben ze zich ontwikkeld, hoe speelt AMS nog een rol in hun leven, wat zijn hun toekomstdromen en welk advies hebben ze voor andere alumni? In deze editie spreken

Section

november 20, 2017

By Antwerp Management School

“You can and you will”

Students & Alumni

In onze nieuwe rubriek, Alumni Life Hacks, vragen we een van onze alumni hoe het leven hem of haar vergaat na hun tijd op AMS. Hoe hebben ze zichzelf ontwikkeld, hoe speelt AMS nog steeds een rol in hun leven, wat zijn hun dromen voor de toekomst en wat is hun advies aan andere alumni?

Section

juni 2, 2017

By Antwerp Management School

Alumni Stories – DEEL ACHTTIEN: Een DNA van innovativiteit en ondernemerschap

Students & Alumni Strategy & Innovation

Selfiesticks verkopen naast je fulltime baan? Dat klinkt veel minder spannend dan het eigenlijk is. Miguel Michiels en Ifran Qureshi (beiden 29) volgden in 2009-2010 de Master in Innovation & Entrepreneurship en werken allebei bij LeasePlan. Daarnaast startten ze samen een

Section

mei 19, 2017

By Antwerp Management School

Alumni Stories, DEEL ZEVENTIEN: “Deze master gidst je naar een internationale carrière”

Strategy & Innovation

Een internationale masteropleiding volgen, werpt zeker zijn vruchten af in de huidige internationale businesscultuur. Steven Bell en Nadine Niknafs, alumni van de Master in China-Europe Business, weten dat als geen ander. Zij startten de opleiding omdat ze zowel in China waren

Section

april 20, 2017

By Sue Schiepers

Kunst en business, een glasheldere combinatie

Sue Schiepers opende aan het begin van 2017 haar art gallery in Hasselt. Daarmee heeft ze een primeur: deze galerie is de eerste glasgalerie in België. Haar passie ligt bij de kunsten, maar ook in de zakenwereld weet ze haar weg goed te vinden. In 2015 startte Sue de Executive MBA aan

Section

april 13, 2017

By Caroline Van Rompuy

"De IT-master geeft quasi onmiddellijk rendement"

Digital & IT

Om als IT-persoon of -groep aanvaard te worden door de business als strategische partner is een uitdaging. Dat weet Caroline Van Rompuy als geen ander. Mede daarom startte zij in 2015 de Master IT Governance & Assurance waarvan ze medio 2017 zal afstuderen. “Ik werkte als de Europese

Expertise Section

april 5, 2017

By Jesse Segers

Leiders van paradoxen: 4 belangrijke organisatorische typen

Human Resources

In de blogserie 'Leiders van paradoxen' legt prof. dr. Jesse Segers ons uit wat de onzichtbare spanningen zijn waar leiders mee te maken hebben. In dit eerste deel licht hij toe welke 4 belangrijke organisatorische paradoxen gedefinieerd kunnen worden.