NL
blog-classroom

Expertise (2)

Inzichten, opinies en cases van AMS

Sort by

Blogposts

Expertise Interview

mei 9, 2018

By Antwerp Management School

Food for thought: 5 internationale visies op leiderschap

Human Resources

Twaalf zorgprofessionals afkomstig van over de hele wereld namen deel aan het programma Strategic Management of Health Systems (MAN) aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen. Als onderdeel van dit programma, gericht op managers in de medische sector, kregen ze de ’19

Expertise Report

mei 3, 2018

By Anne Lemaire

Wat hebben het Huis van het Kind, containers en een zwerver gemeen?

Human Resources

We zitten in een opvallende ruimte voor dit leiderschapslab. Te midden van een bibliotheek, omgeven door kinderboeken en kinderbanken. Op de witte muur staat het thema van het lab geprojecteerd: ‘de new deal voor leidinggevenden’.

Expertise

april 27, 2018

By Lode Barrezeele

Waarom auditors geen privédetectives zijn

Strategy & Innovation

Al jarenlang wordt er gesproken over een aanpassing van de privédetectivewet. Nu lijkt het erop dat de nieuwe regelgeving voor privaat onderzoek er toch nog aankomt binnen deze legislatuur. Dit kan heel wat gevolgen hebben want mogelijk worden heel wat beroepsbeoefenaars hieraan

Expertise Section

april 25, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 3: waardecaptatie

Strategy & Innovation

Waarde volgens Dropbox en Nespresso In deze blogreeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value Based Pricing-methode wordt gezien als dé manier om vanuit eigen kracht de concurrentie aan te gaan. Prijzen die gebaseerd zijn op de waarde en de ‘willingness

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 2: waardecreatie

Strategy & Innovation

Een klant met keuzes segmenteert zichzelf Een traditioneel verkoopproces bestaat uit verschillende fasen, gaande van prospectie tot het afsluiten van de verkoop. Het is een verhaal van targetten, beloven en overtuigen. Vandaag willen klanten niet meer dat je hen een product verkoopt. Ze

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 1: waardedetectie

Strategy & Innovation

De evolutie van ‘klant is koning’ naar ‘klant is partner’ Vroeger was het verkoopverhaal eenvoudig: het bedrijf ontwikkelt, de klant koopt. Vandaag liggen de kaarten anders. Consumenten zijn assertiever, bewuster van wat ze (niet) willen en stellen hoge eisen aan de oververzadigde markt.

Expertise

april 17, 2018

By Antwerp Management School

Slim naar Janssen: het mobiliteitsplan dat talent in beweging brengt

Sustainable Transformation Strategy & Innovation

Bij Janssen  zijn ze eigenlijk al een tijd goed bezig op vlak van mobiliteit. Met een succesvolle fietslease, een carpoolbeleid met bijbehorende app, thuis- en flexibel werken zijn ze behoorlijk vooruitstrevend te noemen. Toch wilden ze hun beide  campussen in Beerse en campus in Geel

Expertise

april 13, 2018

By Andries Reymer

6 cruciale factoren voor succesvolle innovatie

Strategy & Innovation

In een snel evoluerende wereld moeten bedrijven innoveren om te overleven. Gewoon producten of diensten afleveren volstaat niet meer en succesvol innoveren gaat niet vanzelf. Meer nog: 80% van de innovaties faalt. Andries Reymer en zijn collega-experts geven cruciale inzichten in hoe je

Expertise Research

april 10, 2018

By Steven Poelmans

AMS is watching you: neurotraining voor beter leiderschap

Human Resources

Steven Poelmans woonde en werkte de afgelopen twintig jaar in Barcelona en is sinds kort werkzaam als Professor Neurowetenschappen en Strategisch Leiderschap voor ons Expertisecentrum Leiderschap. Steven zal een van zijn NeuroTrainingLabs meebrengen die hij eerder in Spanje, Chili,

Expertise

april 3, 2018

By Lou Van Beirendonck

Competenties vs. talenten: zo haal je het beste uit je human resources

Human Resources

Lou Van Beirendonck staat bekend om zijn ‘paarse visie’ op HRM. De optimale integratie van een “blauwe” klassieke top-down visie en een “rode” relationele bottom-up visie. Die klassieke benadering redeneert eerder vanuit vereiste competenties en de relationele eerder vanuit het maximaal

Expertise

maart 28, 2018

By Andries Reymer

3 methodes voor een optimale prijszetting

Strategy & Innovation Finance

De juiste prijs bepalen voor jouw producten of diensten is geen gemakkelijke oefening, maar wel een heel belangrijke. Want als je er niet in slaagt om voor elke euro die je uitgeeft minstens het veelvoud terug te verdienen, kan je nooit duurzaam groeien. Je hebt er dus alle belang bij om

Expertise

maart 13, 2018

By Antwerp Management School

De zorgsector: een wereld van organisaties

Public & Social Profit sector

Dat we steeds ouder worden, is op zich heel positief, maar leidt ook tot veel veranderingen. We leven langer met allerhande kwaaltjes dan bijvoorbeeld 50 jaar geleden, niet in de laatste plaats door onze verbeterde gezondheidszorg. Doordat mensen ouder worden, blijven de behoeften rond