NL
blog-classroom

Expertise (4)

Inzichten, opinies en cases van AMS

Sort by

Blogposts

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 2: waardecreatie

Strategy & Innovation

Een klant met keuzes segmenteert zichzelf Een traditioneel verkoopproces bestaat uit verschillende fasen, gaande van prospectie tot het afsluiten van de verkoop. Het is een verhaal van targetten, beloven en overtuigen. Vandaag willen klanten niet meer dat je hen een product verkoopt. Ze

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 1: waardedetectie

Strategy & Innovation

De evolutie van ‘klant is koning’ naar ‘klant is partner’ Vroeger was het verkoopverhaal eenvoudig: het bedrijf ontwikkelt, de klant koopt. Vandaag liggen de kaarten anders. Consumenten zijn assertiever, bewuster van wat ze (niet) willen en stellen hoge eisen aan de oververzadigde markt.

Expertise

april 13, 2018

By Andries Reymer

6 cruciale factoren voor succesvolle innovatie

Strategy & Innovation

In een snel evoluerende wereld moeten bedrijven innoveren om te overleven. Gewoon producten of diensten afleveren volstaat niet meer en succesvol innoveren gaat niet vanzelf. Meer nog: 80% van de innovaties faalt. Andries Reymer en zijn collega-experts geven cruciale inzichten in hoe je

Expertise Research

april 10, 2018

By Steven Poelmans

AMS is watching you: neurotraining voor beter leiderschap

Human Resources

Steven Poelmans woonde en werkte de afgelopen twintig jaar in Barcelona en is sinds kort werkzaam als Professor Neurowetenschappen en Strategisch Leiderschap voor ons Expertisecentrum Leiderschap. Steven zal een van zijn NeuroTrainingLabs meebrengen die hij eerder in Spanje, Chili,

Expertise

april 3, 2018

By Lou Van Beirendonck

Competenties vs. talenten: zo haal je het beste uit je human resources

Human Resources

Lou Van Beirendonck staat bekend om zijn ‘paarse visie’ op HRM. De optimale integratie van een “blauwe” klassieke top-down visie en een “rode” relationele bottom-up visie. Die klassieke benadering redeneert eerder vanuit vereiste competenties en de relationele eerder vanuit het maximaal

Expertise

maart 28, 2018

By Andries Reymer

3 methodes voor een optimale prijszetting

Strategy & Innovation Finance

De juiste prijs bepalen voor jouw producten of diensten is geen gemakkelijke oefening, maar wel een heel belangrijke. Want als je er niet in slaagt om voor elke euro die je uitgeeft minstens het veelvoud terug te verdienen, kan je nooit duurzaam groeien. Je hebt er dus alle belang bij om

Expertise

maart 13, 2018

By Antwerp Management School

De zorgsector: een wereld van organisaties

Public & Social Profit sector

Dat we steeds ouder worden, is op zich heel positief, maar leidt ook tot veel veranderingen. We leven langer met allerhande kwaaltjes dan bijvoorbeeld 50 jaar geleden, niet in de laatste plaats door onze verbeterde gezondheidszorg. Doordat mensen ouder worden, blijven de behoeften rond

Expertise Interview

maart 8, 2018

By Antwerp Management School

War for Talent 2.0: strijden we om de beste robot of de beste manager?

Human Resources

Van nature zouden de meeste managers zichzelf geen ‘middelmanager’ noemen, al was het maar omwille van de associatie met de ‘middelmaat’ en de reputatie van overbodige tussenfiguren te zijn. Toch bevinden veel managers zich in deze rol en heeft onderzoek al vaak uitgewezen dat juist zij

Expertise Interview

februari 22, 2018

By Antwerp Management School

“Road to Growth gaf ons het zelfvertrouwen dat we nodig hadden”

Strategy & Innovation

Yannick (nu 22) en Eline (nu 20) Jaspers namen in de zomer van 2015 het bedrijfje Percon over. Verhuren, verkopen en herstellen van aanhangwagens: ze doen het met veel passie. Toch bleek het voor de prille twintigers niet evident om het vertrouwen van hun klanten te winnen. Daarvoor

Expertise Interview

februari 19, 2018

By Antwerp Management School

'Groeimanagement': eerste hulp bij groeipijnen van kmo's

Strategy & Innovation

Voor veel kmo’s is ‘groei’ niet vanzelfsprekend. Groei is vaak een doel, maar veel ondernemingen hebben last van zogenaamde groeipijnen. Deze ontstaan onder andere wanneer externe en interne groei niet gelijk verlopen. Er bestaan nochtans mogelijkheden om je groei effectief in kaart te

Expertise Interview

februari 15, 2018

By Antwerp Management School

2018 wordt hét grote transformatiejaar

Corporate

Zowel op nationaal als internationaal vlak was 2017 een jaar van investeren voor AMS. De omzet was weliswaar iets minder groot dan vorig jaar, maar nog nooit werden zo veel belangrijke projecten binnengehaald voor het volgende jaar. We spraken over de uitdagingen van 2018 met decaan Paul

Expertise

februari 13, 2018

By Andries Reymer

Het belang van de ‘hoe’ en ‘waarom’ van innovatie

Strategy & Innovation

Niet zo héél lang geleden had Nokia een enorm marktaandeel in de mobiele telefonie. Vandaag focust het bedrijf zich in de eerste plaats op netwerkinfrastructuur. Het ‘telefoonmerk’ werd verkocht aan Microsoft, dat het op zijn beurt verkocht aan HMD Global die vorig jaar de nieuwe Nokia