De hybride toekomst van retail

door Antwerp Management School en Duval Union Consulting op 7 mei 2018 in: General management , Business Design & Innovation

Zijn traditionele retailers aan het uitsterven? Als je de soms wanhopige pogingen ziet om hun business te doen herleven, lijken ze er zelf wel voor te vrezen. Maar wat is dan het antwoord op de...

Lees meer

Sociale dialoog - deel 5: centen of cadeaus?

In het najaar van 2018 zal bij ACCO het nieuwe boek ‘Sociale dialoog: kans of kwelling?’ van AMS-professor Peggy De Prins verschijnen. In aanloop naar deze publicatie reflecteert Peggy telkens...

Lees meer

Wat hebben het Huis van het Kind, containers en een zwerver gemeen?

door Anne Lemaire en Karen Wouters op 3 mei 2018 in: Leadership

We zitten in een opvallende ruimte voor dit leiderschapslab. Te midden van een bibliotheek, omgeven door kinderboeken en kinderbanken. Op de witte muur staat het thema van het lab geprojecteerd:...

Lees meer

Waarom auditors geen privédetectives zijn

door Lode Barrezeele op 27 apr 2018 in: Audit

Al jarenlang wordt er gesproken over een aanpassing van de privédetectivewet. Nu lijkt het erop dat de nieuwe regelgeving voor privaat onderzoek er toch nog aankomt binnen deze legislatuur. Dit...

Lees meer

Alumni Stories - Spijker je financieel-economische kennis bij

Het economische reilen en zeilen in de bedrijfswereld is een ingewikkeld gegeven, zeker voor mensen die niet thuis zijn in de financiële sector. Voor hen biedt Antwerp Management School de...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 3: waardecaptatie

door Andries Reymer op 25 apr 2018 in: , Business Design & Innovation

Waarde volgens Dropbox en Nespresso

In deze blogreeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value Based Pricing-methode wordt gezien als dé manier om vanuit eigen...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 2: waardecreatie

door Andries Reymer op 23 apr 2018 in: , Business Design & Innovation

Een klant met keuzes segmenteert zichzelf

Een traditioneel verkoopproces bestaat uit verschillende fasen, gaande van prospectie tot het afsluiten van de verkoop. Het is een verhaal van targetten,...

Lees meer