NL
blog-classroom

Strategy & Innovation (8)

Inzichten, opinies en cases van AMS

Sort by

Blogposts

Expertise

maart 22, 2017

By Remco Lenstra

Design Thinking: 3 valkuilen van de hype

Strategy & Innovation

De laatste maanden en jaren hebben we een grote opkomst gezien van het begrip Design Thinking in bedrijfsmiddens. Iedereen heeft er de mond van vol en er ontstaat steeds meer begripsverwarring naarmate allerhande consultants en bedrijven Design Thinking met hun eigen saus overgieten. Of

Expertise

januari 9, 2017

By Antwerp Management School

Game changers voor de investeerder in 2017

Real Estate Strategy & Innovation

Paul Van Eesbeeck behaalde licenties in de rechten en in de fiscaliteit en het boekhoudkundig onderzoek (RUGent), alsook een postgraduaat verzekeringsmanagement (EHSAL Brussel). Hij startte zijn loopbaan bij ING Insurance en is sinds 1998 vennoot bij Vereycken & Vereycken dat binnen

Research Section

januari 4, 2017

By Antwerp Management School

PSS #4 - Met de PSS Toolkit staan bedrijven steviger in hun schoenen

Strategy & Innovation

Het IWT TETRA project “Interne hefbomen voor het creëren van succesvolle PSS” is niet alleen leerzaam voor studenten Productontwikkeling, maar biedt ook de deelnemende bedrijven de nodige inzichten. PSS (Product-Service Systemen) worden voor bedrijven steeds belangrijker om zich te kunnen

Report

december 23, 2016

By Antwerp Management School

Riding Through Success: wat betekent succes voor mij?

Strategy & Innovation

Dat de Master in Innovation & Entrepeneurship veel succesvolle ondernemers voortbrengt, was al duidelijk. Ook tijdens de masteropleiding zijn de studenten al heel ondernemend. Zo organiseerden ze onlangs het event 'Riding Trough Success'. Zijn ze overmoedig aan het worden?

december 23, 2016

By Wim Coreynen

PSS #2 - Interne hefbomen voor succesvolle product-service systemen

Strategy & Innovation

Om zich te onderscheiden van concurrenten kunnen Vlaamse productgeoriënteerde bedrijven zich niet langer alleen focussen op producten. Ze moeten ook service componenten aan hun aanbod toevoegen. Onderzoek wijst echter uit dat de randvoorwaarden in productgeoriënteerde bedrijven niet

december 23, 2016

By Antwerp Management School

PSS #1 - Smart PSS: gouden ei of gebakken lucht?

Strategy & Innovation

Product Service Systems winnen aan belang. Om met de concurrentie mee te kunnen, moeten bedrijven naast producten ook services aanbieden. De manier waarop deze product service systems geïmplementeerd worden is daarbij zeker van belang. Naast de gewoonlijke PSS, wordt daarom steeds vaker

Report

december 23, 2016

By Dorinela Munteanu

Executive Fashion Program voor Chinese Entrepreneurs

Strategy & Innovation

Vroege maandagochtend in Parijs – Rue Cambon, boetiek hotel Castille, het centrum van het modedistrict in Parijs: hier beëindigen we onze educatieve ‘Antwerpen-Parijs’-reis voor Chinese mode entrepreneurs met een dynamische discussie. Nooit verwacht dat een groep Chinese deelnemers zo

december 8, 2016

By Antwerp Management School

De Nieuwe Zijderoute: Chinees-Europese kansen

Strategy & Innovation

In China zijn ze al een aantal jaar plannen aan het uitwerken om een Nieuwe Zijderoute naar Europa aan te leggen. Een dergelijke handelsroute zou een intensiever contact kunnen betekenen tussen Europa en China alsook meer ruimte voor investeringen. De toekomst is echter onzeker: gaat dit

december 7, 2016

By Antwerp Management School

Industrie 4.0: hoe toekomstbestendig is jouw bedrijf?

Strategy & Innovation

In onze maatschappij wordt alles steeds meer getechnologiseerd. Sommige experts stellen dan ook dat we in een nieuw tijdperk zijn geland: het tijdperk van Industrie 4.0. Xavier Gabriëls geeft ons hiervan een duidelijke definitie: “Grosso modo komt Industry 4.0 hierop neer: de nieuwe,

november 18, 2016

By Wouter Van Bockhaven

De geloofsbrieven van de ondernemer: vloek of zegen?

Strategy & Innovation

AMS professoren Wouter Van Bockhaven en Johanna Vanderstraeten schreven de paper 'Pre-commitments as an entrepreneurial resource acquisition strategy: a blessing or a curse?'. Deze werd met twee andere papers genomineerd voor de ‘J.M. Veciana Best Paper Award for a junior researcher’.

november 9, 2016

By Guus de Mari

Innoveren en Ontwikkelen, een stevig huwelijk

Strategy & Innovation

Innovatie, R&D en productontwikkeling zijn cruciale activiteiten voor het succes van ondernemingen. Ontwikkelen van mensen, in Management Development trajecten of anderszins, zijn een noodzaak geworden om klant- en marktgericht te blijven werken. Veel bedrijven hebben hiervoor

september 30, 2016

By Antwerp Management School

De meest invloedrijke vrouwen ter wereld hebben een MBA op zak

Strategy & Innovation

Het zakelijke magazine Forbes is heer en meester of eigenlijk meesteres in het creëren van lijstjes van de meest succesvolle zakenvrouwen: de meest invloedrijke vrouwen ter wereld, dé top 100 zaken vrouwen, top 20 vrouwelijke CEO’s van 2016, etc. Zo verzamelden wij ook een aantal