NL
blog-classroom

Strategy & Innovation (4)

Inzichten, opinies en cases van AMS

Sort by

Blogposts

september 4, 2018

By Agoria

Maakindustrie en servitisatie: een sterke combinatie

Strategy & Innovation

De huidige revolutie in de maakindustrie wordt gedreven door de digitalisatie van processen, producten én services. Wat is servitisatie precies? Wat zijn de succesfactoren en risico's voor uw bedrijf? En waar gaat het naartoe? We staken ons licht op bij Wim Coreynen, onderzoeker en

Expertise

augustus 14, 2018

By Vincent Molly

Waarom familiebedrijven samenwerking met startups moeten overwegen

Strategy & Innovation

Startups zijn overal. Deze tijden van snelle veranderingen, nieuwe technologieën en ontwrichting bieden heel wat kansen voor bloeiend ondernemerschap. Het bewijs daarvoor zien we in de vele bedrijven die dagelijks worden opgestart over de hele wereld. De statistieken geven aan dat in 2018

Interview

juni 14, 2018

By Antwerp Management School

Wat we van designers kunnen leren om onze competitiviteit te vergroten

Strategy & Innovation

Dominique Meert is sinds september 2016 actief als freelance consultant onder de bedrijfsnaam  2KnowHow2. Daarbij helpt ze juridische dienstverleners hun diensten en producten klantgerichter te maken en hun processen gaandeweg te optimaliseren. Dominique richt zich voornamelijk op de

Opinion

juni 12, 2018

By An Cosaert

Hoe buzzwoorden organisatiegroei tegenwerken: begrijpen we elkaar eigenlijk nog wel?

Strategy & Innovation

We leven nu eenmaal in een wereld waar alles exponentieel snel verandert. De ene nieuwe technologie is nog maar net gelanceerd of de volgende komt al om de hoek kijken. Het is een hele uitdaging om als individu of onderneming alles nog bij te benen. De sneltrein aan innovaties en

Interview

mei 14, 2018

By Antwerp Management School

Aftellen naar GDPR: “niet panikeren maar optimaliseren”

Real Estate Strategy & Innovation

Een balkje en pixelatie van de tekst: we hebben het een beetje overdreven, maar zo keken velen van ons twee jaar geleden naar de nieuwe privacywerkelijkheid toen de nieuwe GDPR (General Data Protection Regulation) of Algemene Verordening Gegevensbescherming gestemd werd. Nu de

Section

mei 14, 2018

By Antwerp Management School

“Doe wat je graag doet en doe het met passie”

Students & Alumni Strategy & Innovation

In onze blogserie Alumni Life Hacks vragen we aan een van onze alumni hoe het met hen gaat na hun tijd op AMS. Hoe hebben ze zich ontwikkeld, hoe speelt AMS nog een rol in hun leven, wat zijn hun toekomstdromen en welk advies hebben ze voor andere alumni? In deze editie spreken we met

mei 7, 2018

By Antwerp Management School

De hybride toekomst van retail

Strategy & Innovation

Zijn traditionele retailers aan het uitsterven? Als je de soms wanhopige pogingen ziet om hun business te doen herleven, lijken ze er zelf wel voor te vrezen. Maar wat is dan het antwoord op de onophoudelijke concurrentie met de digitale spelers die een steeds groter marktaandeel

Expertise

april 27, 2018

By Lode Barrezeele

Waarom auditors geen privédetectives zijn

Strategy & Innovation

Al jarenlang wordt er gesproken over een aanpassing van de privédetectivewet. Nu lijkt het erop dat de nieuwe regelgeving voor privaat onderzoek er toch nog aankomt binnen deze legislatuur. Dit kan heel wat gevolgen hebben want mogelijk worden heel wat beroepsbeoefenaars hieraan

Section

april 26, 2018

By Antwerp Management School

Spijker je financieel-economische kennis bij

Students & Alumni Strategy & Innovation

Het economische reilen en zeilen in de bedrijfswereld is een ingewikkeld gegeven, zeker voor mensen die niet thuis zijn in de financiële sector. Voor hen biedt Antwerp Management School de opleiding Bedrijfseconomie voor Niet-Economisten (BENE) aan. Op negen dagen tijd word je

Expertise Section

april 25, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 3: waardecaptatie

Strategy & Innovation

Waarde volgens Dropbox en Nespresso In deze blogreeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value Based Pricing-methode wordt gezien als dé manier om vanuit eigen kracht de concurrentie aan te gaan. Prijzen die gebaseerd zijn op de waarde en de ‘willingness

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 2: waardecreatie

Strategy & Innovation

Een klant met keuzes segmenteert zichzelf Een traditioneel verkoopproces bestaat uit verschillende fasen, gaande van prospectie tot het afsluiten van de verkoop. Het is een verhaal van targetten, beloven en overtuigen. Vandaag willen klanten niet meer dat je hen een product verkoopt. Ze

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 1: waardedetectie

Strategy & Innovation

De evolutie van ‘klant is koning’ naar ‘klant is partner’ Vroeger was het verkoopverhaal eenvoudig: het bedrijf ontwikkelt, de klant koopt. Vandaag liggen de kaarten anders. Consumenten zijn assertiever, bewuster van wat ze (niet) willen en stellen hoge eisen aan de oververzadigde markt.