NL
blog-classroom

Strategy & Innovation (5)

Inzichten, opinies en cases van AMS

Sort by

Blogposts

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 1: waardedetectie

Strategy & Innovation

De evolutie van ‘klant is koning’ naar ‘klant is partner’ Vroeger was het verkoopverhaal eenvoudig: het bedrijf ontwikkelt, de klant koopt. Vandaag liggen de kaarten anders. Consumenten zijn assertiever, bewuster van wat ze (niet) willen en stellen hoge eisen aan de oververzadigde markt.

Expertise

april 13, 2018

By Andries Reymer

6 cruciale factoren voor succesvolle innovatie

Strategy & Innovation

In een snel evoluerende wereld moeten bedrijven innoveren om te overleven. Gewoon producten of diensten afleveren volstaat niet meer en succesvol innoveren gaat niet vanzelf. Meer nog: 80% van de innovaties faalt. Andries Reymer en zijn collega-experts geven cruciale inzichten in hoe je

Expertise

maart 28, 2018

By Andries Reymer

3 methodes voor een optimale prijszetting

Strategy & Innovation Finance

De juiste prijs bepalen voor jouw producten of diensten is geen gemakkelijke oefening, maar wel een heel belangrijke. Want als je er niet in slaagt om voor elke euro die je uitgeeft minstens het veelvoud terug te verdienen, kan je nooit duurzaam groeien. Je hebt er dus alle belang bij om

Expertise Interview

februari 22, 2018

By Antwerp Management School

“Road to Growth gaf ons het zelfvertrouwen dat we nodig hadden”

Strategy & Innovation

Yannick (nu 22) en Eline (nu 20) Jaspers namen in de zomer van 2015 het bedrijfje Percon over. Verhuren, verkopen en herstellen van aanhangwagens: ze doen het met veel passie. Toch bleek het voor de prille twintigers niet evident om het vertrouwen van hun klanten te winnen. Daarvoor

Report

februari 21, 2018

By Exponential Academy

Ondernemerschap in exponentieel veranderende tijden

Strategy & Innovation

Op 8 februari organiseerden Antwerp Management School, POM West-Vlaanderen en TUA West Disruptival – The Conference. Een conferentie dus, over disruptie. Duidelijk. Of toch niet helemaal? Disruptie is zo een van die termen die gretig in economische en maatschappelijke debatten worden

Expertise Interview

februari 19, 2018

By Antwerp Management School

'Groeimanagement': eerste hulp bij groeipijnen van kmo's

Strategy & Innovation

Voor veel kmo’s is ‘groei’ niet vanzelfsprekend. Groei is vaak een doel, maar veel ondernemingen hebben last van zogenaamde groeipijnen. Deze ontstaan onder andere wanneer externe en interne groei niet gelijk verlopen. Er bestaan nochtans mogelijkheden om je groei effectief in kaart te

Expertise

februari 13, 2018

By Andries Reymer

Het belang van de ‘hoe’ en ‘waarom’ van innovatie

Strategy & Innovation

Niet zo héél lang geleden had Nokia een enorm marktaandeel in de mobiele telefonie. Vandaag focust het bedrijf zich in de eerste plaats op netwerkinfrastructuur. Het ‘telefoonmerk’ werd verkocht aan Microsoft, dat het op zijn beurt verkocht aan HMD Global die vorig jaar de nieuwe Nokia

Expertise Interview

februari 7, 2018

By Antwerp Management School

Hoe Belgische kmo's kunnen groeien én innoveren

Strategy & Innovation

Omar Mohout is technologisch ondernemer, auteur en gefascineerd door alles rond ondernemerschap, technologie, innovatie en onderzoek. Vanuit zijn jarenlange kennis over (het opschalen van) startups adviseert hij hen én grote bedrijven over hun groeimogelijkheden. Momenteel is hij

Expertise

januari 31, 2018

By Robin De Cock

3 basisregels om een goede ondernemersstrategie te ontwikkelen

Strategy & Innovation

Wanneer ondernemers hun idee naar een business willen omzetten, komen ze voor veel strategische dilemma’s en uitdagingen te staan. Moeten ondernemers bijvoorbeeld meteen tot actie overgaan of zouden ze beter eerst neerzitten en bewust hun eerste strategische stappen bepalen?

Expertise

januari 4, 2018

By Remco Lenstra

Hoe ga je om met toenemende complexiteit op de werkvloer?

Strategy & Innovation

Vroeger konden we de scope van ons dagelijks werk redelijk goed inschatten. We werkten in complexe organisatiestructuren maar we hadden relatief eenvoudig werk. Vandaag de dag wordt er van ons verwacht dat we proactief, ondernemend en innovatief zijn. Onze organisaties worden eenvoudiger,

Expertise

december 18, 2017

By Vincent Molly

8 basisregels om een bedrijfsstrategie op te stellen

Strategy & Innovation

Streef je als kmo-bedrijfsleider naar een zaak die waarde creëert voor je klanten, jezelf en je medewerkers? Dan ligt de sleutel hiervoor ongetwijfeld in de combinatie van financieel en strategisch inzicht in jouw onderneming.  Met de 8 basisregels van Vincent Molly, geraak je al een heel

Expertise Opinion

december 8, 2017

By An Cosaert

Hoe wiskunde je kan helpen om exponentieel te leren denken

Strategy & Innovation

Vaak zegt men dat mensen, als lineaire denkers, niet overweg kunnen met exponentiële verandering in technologie omdat die beide curves niet overeenkomen en een verschillende snelheid of groei kennen. Mensen kunnen maar één lineaire stap tegelijk zetten, terwijl de snelheid van nieuwe