NL
blog-banner

Business Design & Innovation

Inzichten, opinies en cases van AMS

Sort by

Blogposts

augustus 6, 2019

By Antwerp Management School

Impact op de samenleving - een greep uit recente projecten van AMS-alumni

Business Design & Innovation

Elk jaar bedenken studenten producten die soms bij een one-shot blijven en soms uitgroeien tot echte succesverhalen. Ook de alumni zitten niet stil. Een greep uit recente projecten van Antwerp Management School-studenten, -alumni en -staff.

Case

juli 3, 2019

By Antwerp Management School

Sneller en slimmer innoveren doe je zo

Business Design & Innovation

Hoe boor je het innovatief potentieel in een bedrijf beter aan? Bij Aquafin werken ze sinds een jaar met vijftien innovatieversnellers, die ondertussen al even veel projecten in de pijplijn hebben zitten. Verschenen in De Standaard op woensdag 12 juni 2019.

januari 21, 2019

By Unizo

OR Coffee volgde het traject Road to Growth: "Weten waar we naartoe willen"

Business Design & Innovation

Wanneer de koffiebars als paddenstoelen uit de grond rijzen, ben je maar beter die ene rode met witte stippen. Dat is waar Tom Janssen en Katrien Pauwels van OR Coffee elke dag opnieuw naar streven. Ze waren dan ook pioniers in hun vakgebied. Al in 2001 begonnen ze hun eigen

september 4, 2018

By Agoria

Maakindustrie en servitisatie: een sterke combinatie

Business Design & Innovation

De huidige revolutie in de maakindustrie wordt gedreven door de digitalisatie van processen, producten én services. Wat is servitisatie precies? Wat zijn de succesfactoren en risico's voor uw bedrijf? En waar gaat het naartoe? We staken ons licht op bij Wim Coreynen, onderzoeker en

augustus 23, 2018

By Antwerp Management School

“Jammer dat ik dit niet twintig jaar eerder deed”

Business Design & Innovation

Dat het nooit te laat is om bij te leren, bewijst Thierry De Vos (59). De zaakvoerder van Spiers Slaap besloot in 2017 het begeleidingstraject Road to Growth te volgen. Straf, voor iemand die volgend jaar zijn zestigste verjaardag viert. Het resultaat? Bovenop drie florerende filialen in

Expertise

augustus 14, 2018

By Vincent Molly

Waarom familiebedrijven samenwerking met startups moeten overwegen

Business Design & Innovation

Startups zijn overal. Deze tijden van snelle veranderingen, nieuwe technologieën en ontwrichting bieden heel wat kansen voor bloeiend ondernemerschap. Het bewijs daarvoor zien we in de vele bedrijven die dagelijks worden opgestart over de hele wereld. De statistieken geven aan dat in 2018

Interview

juni 14, 2018

By Antwerp Management School

Wat we van designers kunnen leren om onze competitiviteit te vergroten

Business Design & Innovation

Dominique Meert is sinds september 2016 actief als freelance consultant onder de bedrijfsnaam  2KnowHow2. Daarbij helpt ze juridische dienstverleners hun diensten en producten klantgerichter te maken en hun processen gaandeweg te optimaliseren. Dominique richt zich voornamelijk op de

Opinie

juni 12, 2018

By An Cosaert

Hoe buzzwoorden organisatiegroei tegenwerken: begrijpen we elkaar eigenlijk nog wel?

Business Design & Innovation

We leven nu eenmaal in een wereld waar alles exponentieel snel verandert. De ene nieuwe technologie is nog maar net gelanceerd of de volgende komt al om de hoek kijken. Het is een hele uitdaging om als individu of onderneming alles nog bij te benen. De sneltrein aan innovaties en

Current events

mei 7, 2018

By Antwerp Management School

De hybride toekomst van retail

General management Business Design & Innovation

Zijn traditionele retailers aan het uitsterven? Als je de soms wanhopige pogingen ziet om hun business te doen herleven, lijken ze er zelf wel voor te vrezen. Maar wat is dan het antwoord op de onophoudelijke concurrentie met de digitale spelers die een steeds groter marktaandeel

Expertise Section

april 25, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 3: waardecaptatie

Business Design & Innovation

Waarde volgens Dropbox en Nespresso In deze blogreeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value Based Pricing-methode wordt gezien als dé manier om vanuit eigen kracht de concurrentie aan te gaan. Prijzen die gebaseerd zijn op de waarde en de ‘willingness

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 2: waardecreatie

Business Design & Innovation

Een klant met keuzes segmenteert zichzelf Een traditioneel verkoopproces bestaat uit verschillende fasen, gaande van prospectie tot het afsluiten van de verkoop. Het is een verhaal van targetten, beloven en overtuigen. Vandaag willen klanten niet meer dat je hen een product verkoopt. Ze

Expertise Section

april 23, 2018

By Andries Reymer

Value Based Pricing - deel 1: waardedetectie

Business Design & Innovation

De evolutie van ‘klant is koning’ naar ‘klant is partner’ Vroeger was het verkoopverhaal eenvoudig: het bedrijf ontwikkelt, de klant koopt. Vandaag liggen de kaarten anders. Consumenten zijn assertiever, bewuster van wat ze (niet) willen en stellen hoge eisen aan de oververzadigde markt.