Blog

Recente berichten : Business Design & Innovation

Value Based Pricing - deel 3: waardecaptatie

door Andries Reymer op 25 apr 2018 in: , Business Design & Innovation

Waarde volgens Dropbox en Nespresso

In deze blogreeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value Based Pricing-methode wordt gezien als dé manier om vanuit eigen...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 2: waardecreatie

door Andries Reymer op 23 apr 2018 in: , Business Design & Innovation

Een klant met keuzes segmenteert zichzelf

Een traditioneel verkoopproces bestaat uit verschillende fasen, gaande van prospectie tot het afsluiten van de verkoop. Het is een verhaal van targetten,...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 1: waardedetectie

door Andries Reymer op 23 apr 2018 in: , Business Design & Innovation

De evolutie van ‘klant is koning’ naar ‘klant is partner’

Vroeger was het verkoopverhaal eenvoudig: het bedrijf ontwikkelt, de klant koopt. Vandaag liggen de kaarten anders. Consumenten zijn...

Lees meer

Blockchain: what’s in it for you?

Vergeet artificiële intelligentie en Internet of Things. Waar overheden, bedrijven en burgers echt op zitten te wachten, is blockchain. De toepassingsmogelijkheden zijn eindeloos: van logistiek en...

Lees meer

Slim naar Janssen: het mobiliteitsplan dat talent in beweging brengt

Bij Janssen  zijn ze eigenlijk al een tijd goed bezig op vlak van mobiliteit. Met een succesvolle fietslease, een carpoolbeleid met bijbehorende app, thuis- en flexibel werken zijn ze behoorlijk...

Lees meer

6 cruciale factoren voor succesvolle innovatie

door Andries Reymer en collega-experts op 13 apr 2018 in: , Business Design & Innovation

In een snel evoluerende wereld moeten bedrijven innoveren om te overleven. Gewoon producten of diensten afleveren volstaat niet meer en succesvol innoveren gaat niet vanzelf. Meer nog: 80% van de...

Lees meer

Wanneer zijn familiebedrijven innovatiever dan niet-familiebedrijven?

door Eddy Laveren en Robin Deman & Ann Jorissen op 4 apr 2018 in: Family Business , Business Design & Innovation

Hebben familiale kmo’s meer of minder potentieel om te innoveren dan niet-familiale kmo’s? Dat is de centrale vraag waarop een recent empirisch onderzoek van Deman, Jorissen en Laveren...

Lees meer