Blog

Recente berichten : Business Design & Innovation

Maakindustrie en servitisatie: een sterke combinatie

door Agoria op 4 sep 2018 in: , Business Design & Innovation

De huidige revolutie in de maakindustrie wordt gedreven door de digitalisatie van processen, producten én services. Wat is servitisatie precies? Wat zijn de succesfactoren en risico's voor uw...

Lees meer

“Jammer dat ik dit niet twintig jaar eerder deed”

Dat het nooit te laat is om bij te leren, bewijst Thierry De Vos (59). De zaakvoerder van Spiers Slaap besloot in 2017 het begeleidingstraject Road to Growth te volgen. Straf, voor iemand die...

Lees meer

Waarom familiebedrijven samenwerking met startups moeten overwegen

Expertise

Startups zijn overal. Deze tijden van snelle veranderingen, nieuwe technologieën en ontwrichting bieden heel wat kansen voor bloeiend ondernemerschap. Het bewijs daarvoor zien we in de vele...

Lees meer

Wat we van designers kunnen leren om onze competitiviteit te vergroten

Interview

Dominique Meert is sinds september 2016 actief als freelance consultant onder de bedrijfsnaam  2KnowHow2. Daarbij helpt ze juridische dienstverleners hun diensten en producten klantgerichter te...

Lees meer

Hoe buzzwoorden organisatiegroei tegenwerken: begrijpen we elkaar eigenlijk nog wel?

Opinie
door An Cosaert op 12 jun 2018 in: Business Design & Innovation

We leven nu eenmaal in een wereld waar alles exponentieel snel verandert. De ene nieuwe technologie is nog maar net gelanceerd of de volgende komt al om de hoek kijken. Het is een hele uitdaging...

Lees meer

De hybride toekomst van retail

Current events
door Antwerp Management School en Duval Union Consulting op 7 mei 2018 in: Business Design & Innovation , General management

Zijn traditionele retailers aan het uitsterven? Als je de soms wanhopige pogingen ziet om hun business te doen herleven, lijken ze er zelf wel voor te vrezen. Maar wat is dan het antwoord op de...

Lees meer

Value Based Pricing - deel 3: waardecaptatie

Section Expertise

Waarde volgens Dropbox en Nespresso

In deze blogreeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value Based Pricing-methode wordt gezien als dé manier om vanuit eigen...

Lees meer